Γενικές ερωτήσεις

Γενικές ερωτήσεις


Σε τι μπορεί να βοηθήσει η περίδεση με ελαστικό επίδεσμο ;


1. Παροχή "φυσικής" υποστήριξης στην άρθρωση.
2. Σταθεροποίηση και περιορισμό των παρά φύση κινήσεων.
3. Περιορισμό οιδήματος ή αιματώματος.
4. Προστασία από υποτροπή.
5. Δημιουργία κατάστασης "ψυχολογικής ασφάλειας".


Ποίο είναι το σωστό παπούτσι για προπόνηση;

Σωστό παπούτσι σημαίνει ένα παπούτσι:
* που εφαρμόζει απόλυτα σε μήκος, ύψος και πλάτος με το πόδι σας.
* με καλή και σταθερή επιφάνεια πρόσφυσης.
* με σύστημα απορρόφησης των κραδασμών.
* απαλά υλικά στο πάνω μέρος του.
* καλή ανατομική υποστήριξη στην ποδική καμάρα και στον Αχίλλειο τένοντα.
* καλή σταθερότητα στις πιέσεις των δακτύλων και της πτέρνας.

Τα παπούτσια πρέπει να φοριούνται "δοκιμαστικά" από λίγο χρόνο κάθε μέρα προτού φορεθούν σε μία κανονική προπόνηση - συνήθως μετά από μία εβδομάδα.


Τι πρέπει να κάνουμε για να διατηρούμε έναν υγιή σκελετό και γερά οστά;

1. Διατροφή πλούσια σε ασβέστιο και βιταμίνη D.
2. Επαρκής λήψη πρωτεϊνών-χωρίς υπερβολές:
3. Επαρκής λήψη φωσφόρου.
4. Τακτική άσκηση: Η άσκηση με βάρη συστήνεται ιδιαίτερα γιατί όπως έχει αποδειχτεί "προστατεύει" από την απώλεια οστεϊκής μάζας και κάνει τα οστά "δυνατότερα".
5. Περιστασιακή έκθεση στον ήλιο: Για την μετατροπή προβιταμινών σε βιταμίνες


Τι συμβουλές πρέπει να δώσουμε στους ασκούμενους που γυμνάζονται για να μην έχουν προβλήματα από την παραμονή τους στο γυμναστήριο;

* Μην τρώτε βαριά φαγητά αμέσως πριν την άσκηση.
* Αλλάζετε τακτικά τα ρούχα της προπόνησής σας.
* Αν ιδρώσετε ενδιάμεσα αλλάξτε τουλάχιστον το μπλουζάκι σας.
* Φοράτε πάντα καθαρά ρούχα, εσώρουχα και κάλτσες.
* Φοράτε σπασουάρ (άντρες) κι αθλητικό στηθόδεσμο (γυναίκες).
* Κάντε προσεχτικό ζέσταμα πριν την κυρίως άσκηση.
* Χρησιμοποιείτε δικές σας πετσέτες για να ξαπλώνετε πάνω σε ιδρωμένους πάγκους.
* Μην γυμνάζεστε σχεδόν "ημίγυμνοι".
* Μην γυμνάζεστε ξυπόλυτοι.
* Να φοράτε πάντα τα κατάλληλα παπούτσια.
* Μην φοράτε ζώνες ή φόρμες εφίδρωσης.
* Μην γυμνάζεστε μπροστά σε ανοικτά παράθυρα.
* Αποφύγετε τα ρεύματα αέρος.
* Μην χρησιμοποιείτε σκουριασμένα ή επισφαλή όργανα.
* Αν κάνετε βάρη χρησιμοποιήστε την ειδική ζώνη άρσης βαρών.
* Μην γυμνάζεστε εάν έχετε πάρει φάρμακα που δημιουργούν υπνηλία.
* Χρησιμοποιείτε ΜΟΝΟ ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ υδροδοχείο.
* Πίνετε τακτικά νερό κατά την διάρκεια της άσκησης.
* Σταματήστε την άσκηση εάν αισθανθείτε άσχημα.
* Χρησιμοποιείτε καθαρές, ΔΙΚΕΣ ΣΑΣ, πετσέτες.
* Κάντε προσεκτική αποθεραπεία μετά την άσκηση.
* Κάντε ντους μετά την άσκηση.
* Φοράτε πάντα σαγιονάρες και μην πατάτε με γυμνά πόδια στο πάτωμα μετά το ντους.
* Σκουπιστείτε επιμελώς.
* Αποφύγετε την σάουνα εάν έχετε καρδιαγγειακά προβλήματα.
* Μετά την προπόνηση ντυθείτε σωστά.
* Μην τρώτε και μην καπνίζετε, εάν καπνίζετε, αμέσως μετά την άσκηση.


Ποίος ο ρόλος των διάφορων αντηλιακών;

Τα αντηλιακά προϊόντα έχουν ως αποστολή την δέσμευση των υπεριωδών ακτινοβολιών, μέσω των ειδικών χημικών φίλτρων τους που απορροφούν μέρος των ακτινών και των προστατευτικών φίλτρων μετάλλων που αντανακλούν τις ακτίνες. Χωρίς προστασία από κάποιο αντηλιακό, το δέρμα εκτίθεται στην ακτινοβολία τύπου Α που εισδύει έως το κυρίως δέρμα, και στη Β. Χρησιμοποιώντας αντηλιακό περιορίζεται η διείσδυση στο δέρμα τόσο της Α όσο και της Β.

Η ποιότητα ενός αντηλιακού υπολογίζεται με βάση την υφή του και την ανθεκτικότητά του στο νερό. Συνήθως προβλήματα παρουσιάζονται στα άτομα που χρησιμοποιούν αντηλιακά με χαμηλό δείκτη προστασίας (SPF).

O δείκτης προστασίας δεν είναι τίποτα άλλο από ένας απλός αριθμός που υποδηλώνει, κατά προσέγγιση, την αύξηση του χρόνου προστασίας σας από τις ηλιακές ακτινοβολίες, με την χρησιμοποίησή του.

Όμως ο αριθμός αυτός είναι πολύ σχετικός και με την απαραίτητη προϋπόθεση ότι θα βάζετε περίπου 2 χιλιοστά αντηλιακό για κάθε τετραγωνικό εκατοστό του σώματός σας.


Ποία η διαφορά ηλιοθεραπείας και σολάριουμ;

Το solarium προσφέρει τη δυνατότητα "μαυρίσματος" όλες τις εποχές του χρόνου ανεξάρτητα από τις επικρατούσες καιρικές συνθήκες.

Με τα σημερινά δεδομένα το σολάριουμ μπορεί να παίξει ένα σημαντικό ρόλο "εισαγωγής" στην "κανονική" σας ηλιοθεραπεία. Χρησιμοποιώντας το σολάριουμ για μία χρονική περίοδο 15 - 20 ημερών πριν την εκτεταμένη καλοκαιρινή έκθεσή σας στον ήλιο, μπορείτε να προετοιμάσετε το δέρμα σας και να αποφύγετε τα εγκαύματα.

Με το solarium το μαύρισμα γίνεται αρκετά πιο καθυστερημένα από ό,τι με την κανονική ηλιοθεραπεία γιατί οι περισσότεροι τύποι δερμάτων χρειάζονται μία μικρή δόση από UV-B ακτινοβολία για την ενεργοποίηση της παραγωγής της μελανίνης.

Τα νέου τύπου solarium κατασκευάζονται βάση αυστηρών τεχνικών προδιαγραφών και χρησιμοποιούν ασφαλείς λάμπες ελεγχόμενης ακτινοβολίας που αποδίδουν εξαιρετικά χαμηλό επίπεδο της UV - B ακτινοβολίας.

Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι με την προγραμματισμένη, ορθή και λελογισμένη χρήση του σολάριουμ ο χρήστης θα μαυρίσει πιο ήπια, ομαλότερα και κυρίως χωρίς να "καεί". Το solarium μαυρίζει με τον ίδιο τρόπο όπως και ο ήλιος με το επιπλέον πλεονέκτημα ότι είναι ευκολότερο να μετρηθούν και να ελεγχθούν οι ακτίνες UV - βέβαια μην ξεχνάτε ποτέ ότι κι αυτό μπορεί να έχει τις ίδιες "παρενέργειες" που μπορεί να έχει ο ήλιος.


Πόσο ασφαλές είναι το αιρκοντίσιον στο γυμναστήριο;

Σύμφωνα με όλες τις νεότερες έρευνες, τα αιρκοντίσιον ναι μας "προφυλάσσουν" από τη ζέστη αλλά μας επιφυλάσσουν και κάποιες δυσάρεστες "εκπλήξεις" με πρώτη αυτή της πνευμονικής λεγεωνέλλας ή, επί το "λαϊκότερο" αποκαλούμενη νόσος των "λεγεωνάριων".

Επιπλέον τα αιρ-κοντίσιον μπορούν να δημιουργήσουν προβλήματα στα άτομα με ευαίσθητο αναπνευστικό σύστημα, σε άτομα με προβλήματα θερμορύθμισης και ας μην ξεχνάμε τα "καλοκαιρινά κρυολογήματα" τα οποία και σοβαρά είναι και δύσκολα να αντιμετωπιστούν αφού η ουσιαστική θεραπεία είναι η "αυτοϊαση".

Οι άντρες προσβάλλονται αναλογικά περισσότερο από τις γυναίκες και τα μεγαλύτερα σε ηλικία άτομα από τα μικρότερα. Αυτό οφείλεται σε προδιαθεσικούς παράγοντες όπως το κάπνισμα, ο αλκοολισμός, η χρόνια βρογχίτιδα, το βρογχικό εμφύσημα, η θεραπεία με ανοσοκατασταλτικά, οι βλάβες του ανοσοποιητικού συστήματος, οι μεταμοσχεύσεις, το Aids, ο καρκίνος, η σωματική εξασθένιση κ.λπ.

Η νόσος γίνεται αντιληπτή ως "βρογχοπνευμονία" με ταυτόχρονη προσβολή κι άλλων οργάνων του σώματος εκτός απ' τους πνεύμονες.

Ο χρόνος επωάσεως του μικροβίου είναι μεγάλος, εκτός από μία μάλλον σπάνια μορφής της που ονομάζεται Πόντιακ, και η προσβολή από πνευμονία συμβαίνει συνήθως και στους δύο πνεύμονες.

Τα αρχικά συμπτώματα είναι ο βήχας, ο υψηλός πυρετός, ο πονοκέφαλος και η διανοητική σύγχυση. Αργότερα εκτός από τους πνεύμονες παρουσιάζονται προβλήματα στα νεφρά και στο συκώτι και επιπλοκές με πιο συνηθισμένη την οξεία νεφρική ανεπάρκεια.